Gwarancja i zwroty
Wszystkie produkty sprzedawane za pośrednictwem sklepu internetowego sklep.sotilo.pl objęte są gwarancją danego producenta.
Gwarancja
- Gwarancja udzielona jest na 24 miesiące od daty zakupu,
- Gwarancja obejmuje wyłącznie wady wynikające z winy producenta.
– W przypadku opon nie dłużej niż do momentu zużycia bieżnika, na co wykazuje wskaźnik zużycia bieżnika (oznaczenie na oponie TWI).
– Opona jednostronnie lub częściowo zużyta do wartości TWI jest traktowana jako całkowicie zużyta i nie podlega gwarancji. - Gwarancja nie obejmuje wad opony spowodowanych:
– uszkodzeniem mechanicznym (przebicia, przecięcia),
– nieprawidłową eksploatacją,
– nieprawidłowym montażem w pojeździe,
– złym stanem technicznym pojazdu,
– nieprawidłowym przechowywaniem.
Gwarancja – to tryb reklamacji oferowany przez producentów i dystrybutorów. W ramach gwarancji reklamowany towar podlega naprawie przez autoryzowany serwis.
Zamówiony produkt wysyłany jest do Ciebie wraz z dowodem zakupu (fakturą lub paragonem). Bardzo prosimy o zachowanie dowodu zakupu (faktury lub paragonu) do czasu wygaśnięcia gwarancji, wskazanego w karcie gwarancyjnej lub w opisie produktu.
Rękojmia za wady fizyczne:
Ten tryb reklamacji przewidziany jest dla osób fizycznych jak i dokonujących zakupu w celu związanym z prowadzoną przez nich działalnością zawodową lub gospodarczą. Uprawnienie to przysługuje w ciągu 24 miesięcy od daty doręczenia towaru i 12 miesięcy od daty stwierdzenia wady towaru. Sklep, najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki z reklamowanym towarem, ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Cię o dalszym postępowaniu.
Zwrot pieniędzy:
W przypadku zaistnienia okoliczności zobowiązujących Sklep do zwrotu należności wpłaconych przez Klienta na rzecz Sklepu, zwrot ten następuje w następujący sposób:
- jeśli zamówienie opłacono kartą – zwrot nastąpi bezpośrednio na konto karty
- jeśli zamówienie opłacono przelewem elektronicznym – zwrot nastąpi bezpośrednio na konto, z którego otrzymaliśmy przelew
- w przypadku płatności przelewem tradycyjnym, płatności przy odbiorze lub gdy z przyczyn niezależnych od Sklepu identyfikacja rachunku bankowego, z którego nastąpiła płatność jest niemożliwa (brak możliwości zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty), zwrot nastąpi na konto wskazane przez Klienta e-mailem na podstawie zapytania złożonego przez nasz sklep.
Jak i gdzie zgłosić reklamację?
- Zgłoszenia reklamacji należy dokonać w punkcie zakupu opon jednakże można dokonać tego w każdym autoryzowanym serwisie danego producenta na terenie całego kraju.
- Termin rozpatrzenia reklamacji wynosi 14 dni od daty dostarczenia wyrobu do punktu sprzedaży.
- Reklamacja zostanie uznana w każdym przypadku stwierdzenia wad fabrycznych (złe wykonawstwo, wady materiałowe lub wady konstrukcyjne). W przypadku uznania reklamacji kupujący otrzymuje towar wolny od wad lub zwrot środków pieniężnych za zakup towaru.
- Sklep internetowy sklep.sotilo.pl nie ponosi odpowiedzialności za straty i niewygody wynikające z przestoju pojazdu oraz inne szkody wynikające z wady produktu.
Reklamacje i zwroty towarów są przyjmowane pod adresem:
Od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00
Sotilo Tires
ul. Sokola 6c
11-041 Olsztyn
tel. 604 503 454, 602 309 279
Zwroty:
Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 roku “O prawach konsumenta”, Klient będący osobą fizyczną, dokonujący zakupu w celu niezwiązanym z działalnością zawodową lub gospodarczą, może dokonać zwrotu zakupionych towarów bez podania przyczyny w ciągu 14 dni od daty odebrania przesyłki.
Zwrot towaru w ramach odstąpienia od umowy jest możliwy, jeśli:
- towary są kompletne,
- towary są w oryginalnym nienaruszonym opakowaniu,
- towary są zwrócone w stanie niezmienionym.
WAŻNE!
Nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem. Równowartość towaru i kosztów zwrotu wynikająca z rezygnacji z zakupu zostanie Ci zwrócona niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki, nie później jednak niż w terminie 14 dni. Tylko dobrze zabezpieczona przesyłka gwarantuje przyjęcie zwrotu.
Nie przyjmujemy żadnych przesyłek odsyłanych do nas za pobraniem. Równowartość towaru i kosztów zwrotu wynikająca z rezygnacji z zakupu zostanie Ci zwrócona niezwłocznie po otrzymaniu przesyłki, nie później jednak niż w terminie 14 dni. Tylko dobrze zabezpieczona przesyłka gwarantuje przyjęcie zwrotu.47
Reklamacje
Jeżeli otrzymany towar jest wadliwy, masz prawo do skorzystania z uprawnień określonych w gwarancji produktu. Możesz również złożyć reklamację w sklepie. W przypadku stwierdzenia wady towaru przysługuje Ci uprawnienie do złożenia reklamacji w terminie 24 miesięcy od daty doręczenia towaru lub 12 miesięcy od daty stwierdzenia wady towaru.
Sklep najpóźniej w ciągu 14 dni od daty otrzymania przesyłki z wadliwym towarem ustosunkuje się do złożonej reklamacji i poinformuje Cię o dalszym postępowaniu.
W przypadku uznania reklamacji, Sklep zobowiązany jest do wydania towaru bez wad.
Na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym, możesz wybrać między naprawą towaru, wymianą towaru na wolny od wad, obniżeniem ceny towaru lub odstąpieniem od umowy sprzedaży.
W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zwrócimy Ci równowartość ceny towaru.
Koszty związane z odesłaniem towaru reklamowanego (paczka ekonomiczna), Sklep zwraca po rozpatrzeniu reklamacji.
WAŻNE!
Masz prawo sprawdzić stan paczki w obecności kuriera.
W przypadku stwierdzenia zniszczenia lub naruszenia opakowania, należy w obecności kuriera lub pracownika poczty sporządzić protokół szkody. W przypadku wykrycia szkody niewidocznej z zewnątrz, możesz w ciągu 7 dni zgłosić sytuację firmie przewozowej lub sprzedawcy. Protokół szkody przesłany do sklepu wraz z reklamacją ułatwi jej rozpatrzenie.
Podstawą przyjęcia towaru do reklamacji jest Faktura VAT lub paragon.